18 mars 2005

So much for oliktänkande

De senaste dagarna har jag ägnat mycket tid åt att sprida massproddade kopior av Expressens formidabla "Så går du ur SSU"-kuponger. Idag blev jag grovt antastad av en välstylad sossekossa - jodå, hon hade pin på sig - på pendeltåget när jag uppehöll mig med just det.

Det var fina politiska slagord från vänster och vänster. Så fick jag inte göra, jag skulle inte smutskasta SSU, tvinga folk ur förbundet eller ljuga om mygelkultur. Jag förklarade på mitt vanliga, sarkastiskslistiga vis att vi uppenbarligen hade olika åsikter om vad man fick eller inte fick säga - särskilt sånt som är sant.

Jag har nog aldrig fått så många komplimanger som idag: jag är ett liberalt svin och en kapitalistisk Coca Cola-tillbedjande osnuten borgarbracka med femhundra ledarskribentsfarsor. Man tackar så mycket! Det är lite som historien om juden som läser "Mein Kampf" för att det inte finns någon annan närapå lika vänlig skrift ("här står det att vi är rikast, bra affärsmän, styr världen och har många sexpartners").

Tackskaruha sossen. Du har bekräftat alla mina fördomar om att ni springer gamla Kremls ärenden i oliktänkandefrågor.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

De e ju som de brukar va me sossarna. Dom tjaffsar högt men har aldri nåt o sätta emot.

21/6/05 21:34  

Skicka en kommentar

<< Home