27 maj 2005

Bokstafett

Genom Fredrik Lindholm har jag involverats i en bokstafett. Detta görs genom att man svarar på följande frågor och skickar vidare till andra bloggare.

Totalt antal böcker som någonsin varit i min ägo?
Jag skulle tippa att det ligger någonstans mellan 200-300 st.

Senast köpta bok?
Kurslitteratur borträknad, så var det Jurtjyrkogården (S King) som jag köpte för en tia i ett litet hål i väggen på Norrtullsgatan.

Senast lästa bok?
Det blir bara kurslitteratur under terminerna, men annars var det nog Atlas Shrugged (A Rand).

Fem böcker som betyder mycket för mig (eller bara böcker som jag läst många gånger)
  • Lord of the Rings-serien (JRR Tolkien)
  • Harry Potter-serien (JK Rowling)
  • Atlas Shrugged (A Rand)
  • Christine (S King)
  • On Liberty (JS Mill)

    Få fem andra bloggare att hålla igång bokstafetten
    Tim vidarebefordrar bokstafetten till följande personer:

  • Sakine Bahceci (Sakine)
  • Mats Dacke (Devilholk)
  • Fredrick Federley (Federley)
  • Rasmus Fleischer (Copyriot)
  • Fredrik Rhodin (Blog Dizz!)