17 december 2005

Vad ska du bli när du blir stor?

Ja, inte fan ska jag bli politiker i alla fall. Efter fyra år har jag insett det som många insett före mig: politiker är ingen framtid.

Nog kan jag tänka mig att bli tjänsteman - att genomdriva andras politik funkar, med de språk-, retorik- och mediehanteringskunskaper jag ändå besitter. Jaha, låter det som egenskaper en vald politiker också behöver?

Må så vara. Men det krävs också att man inte bara står ut med, utan snudd på gillar, komplotter, fulspel, falskhet, antikampanjer, intriger, skitsnack, mobbning, fusk och annat i den kategorin. Antingen mot en själv eller ens vänner.

I don't wanna play that game.

Imorgon avgår jag som vice ordförande för Liberala ungdomsförbundet Storstockholm. Det var kanske det sista förtroendeuppdraget jag hade. Åtminstone det sista på länge.

I've had my 15 minutes of fame. Man får vara glad så länge det varar.

Parentes: Den parlamentariska demokratin må vara det sätt som funkar bäst (eller åtminstone minst dåligt) för att styra Sverige. Men den kommer aldrig att förändra folks attityder. Bara en anarkistisk eller nyliberal revolution kommer att skapa ett individualistiskt samhälle. Jag vill ha ett individualistiskt samhälle.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Politiken är en smutsig värld. Det är inte för inte att man blir lite rädd när man ser vilken värld ungdomar, aktiva i ungdomsförbund, blir skolade i.

Rävspel suger.

18/12/05 12:20  
Blogger sakine said...

=(

Usch ja. I bästa fall har dessa tokstollar så lite att säga till om i ens privatliv som möjligt, men som vi ser nöjer sig inte många politiker så snabbt.

När det gäller snorungar och deras hederlighet ligger den allt för ofta på noll. I politiken saknas den sköna läraren eller rektorn som ändå styr upp; rövarna leker loss.

-----------

Och faaan vad snygg Alex är som brunett. Hälsa käringen det.

19/12/05 04:34  
Blogger Fredrik Lindholm said...

En anarkistisk revolution kommer att bara skapa ett maktvaakum som kommer att fyllas förr eller senare...

4/1/06 20:01  

Skicka en kommentar

<< Home